fredag 12. mars 2010

Blogganbefalinger, mer fra CC vest-åpningen

Tenkte det var hyggelig å lage et innlegg med en oversikt over de av bloggerne som var på vår føråpning av CC vest-butikken i går, som har skrevet om sitt besøk hos oss. Om du var der, har blogget om det, men jeg ikke har fanget det opp - så legg gjerne igjen en kommentar her, så skal jeg legge deg til listen!

Takk for besøket alle sammen, om du du er blogger eller ei - 
det var virkelig hyggelig at så mange kom!

Klikk på bildene under for å komme rett til innleggene.

Snøstorm

My World 

Tomines hjem

Hverdagsliv

Camillas vidunderlige verden

Anitas Interiør Verden

Britt Evas Interiørblogg og sånn

Beautiful Living by Dagny

Nostalgiske Nooria


Listen vil oppdateres etterhvert som jeg finner flere innlegg ute i blogglandia.

Pin It

12 kommentarer:

  1. Så kjekt det så ut fra åpninga, og så utrolig mye fint i hyllene, iflg. bildene. Skulle så gjerne vært der! Jeg er litt pysete, og når ingen kunne være med hadde jeg ikke lyst å ta denne turen alene. Ikke fikk jeg lov av gubben heller (å dra alene altså ;-) men... kommer tid kommer råd, og innom en H&C butikk skal jeg alltids klare å komme meg! :)

    SvarSlett
  2. Jeg håper for Guds skyld at dere klarer å drive butikken bedre enn de gjør på Home and Cottage Alnabru.

    Tidlig i januar bestilte vi et TV-bord som ble lovt levert senest første uke i mars. Da jeg ikke hørte noe fra dem tok jeg kontakt på telefon og fikk beskjed om at de skulle kontakte meg dagen etter, senest dagen etter der igjen (!) Jeg hørte ingenting og tok kontakt ganske sent den siste dagen. Denne gangen fikk jeg beskjed om at de skulle ta kontakt dagen etter.

    Min tålmodighet begynte å ta slutt. Men jeg hørte ingenting den dagen heller, så jeg ringte et godt stykke utpå dagen og ba høflig men bestemt om å få vite når bordet kunne ventes. "Det kan vi ikke si noe om før vi har snakket med leverandøren, og det er sendt en mail-forespørsel (!)

    Jeg ba dem ta kontakt per telefon, eller i det miste kunne jeg få nummeret for å ringe selv. Det var selvsagt ikke mulig...

    Jeg avventet enda en dag og ringte så igjen, og da fikk jeg beskjed om at sjefen for Home and Cottage Alnabru skulle kontakte meg senest innen to dager. Den siste dagen var i dag, og jeg hørte ingenting. Jeg ringte igjen da, og da fikk jeg beskjed om at de hadde fått svar fra leverandøren (som visstnok befinner seg i Kina), men de hadde ikke vett til å ringe meg å si ifra om det. Der hadde det vært noe tull av ymse slag, så bordet var ikke engang satt i produksjon. Nei vel... Når kan bordet ventes da? spør jeg. Det visste ikke leverandøren noe om, så var bare å vente å se.

    Nå i kveld tok jeg turen til Alnabru for å heve kjøpet, og kanskje hvis jeg var heldig; kjøpe utstillingsbordet til redusert pris. Sistnevnte var hvertfall ikke mulig!

    Nei. Da hever jeg kjøpet da, sa jeg bestemt. Det var selvsagt i orden, og jeg kunne vente de pengene inn på konto i løpet av uken (!)

    Det skal legges til historien at jeg har snakket med en ny person omtrent hver eneste gang. Det virket hvertfall slik, for jeg måtte forklare historien for hver gang, og den ble naturligvis lengre for hver gang.

    Så, kjære Home and Cottage Alnabru: Dere kan ikke drive butikk på denne måten, og det er feigt å legge skylda på leverandøren i denne situasjonen. Dere har et leveranseansvar overfor kunden som skal overholdes.

    Det har gått over to måneder siden jeg bestilte bordet, og jeg angrer fryktelig på at jeg bestilte det gjennom Home and Cottage. Jeg håper dere har lært, og jeg skal sørge for at så mange som mulig får kjennskap til denne historien.

    Home and Cottage CC Vest: Driv butikken bedre enn dette.

    Mvh
    Håkon von Hirsch

    SvarSlett
  3. Jeg kunne ikke skrevet innlegget over bedre selv - er så hjertens enig.
    Kjøpte selv et bord som var skadet ved levering (efter 2 mndr. lev.tid.) Ringer både en, to og tre ganger - aldri rett person tilstede - ingen ringer tilbake. Til slutt ble nytt bord bestillt - ventetid på 2 ytterligere måneder. Nytt bord også ødelagt. Får beskjed om det er lagervare - men lageret er i Kina !! Hallo ??
    Vi venter fremdeles på bord....
    Nei, service er manko hos Home & Cottage - og litt ydmykhet er vel noe dere bør lære de ansatte, både på gulv og i ledelse.

    Hilsen
    Ellen M.

    SvarSlett
  4. Hei Astrid
    Takk for koselig hilsen på siden min :-) og takk for i går.
    Da er innlegget lagt ut med en del bilder,hyggelig om du får det med på siden din.-)
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Til Håkon von Hirsch og Ellen M.

    Takk for at dere gir oss deres tilbakemelding, det er absolutt en av årsakene til at vi finnes i sosiale medier, for at folk skal ha en mulighet til å gi oss direkte tilbakemeldinger slik at vi kan bli bedre og utvikle Home&Cottages på best mulige måte.

    Når det er sagt, så vil jeg jo aller først beklage veldig opplevelsene dere har hatt. Sånn skal det naturligvis ikke være og uten at jeg kjenner sakene deres inngående (vet kun det dere har skrevet her i bloggen), så høres dette ut som en utfordring aller først i forhold til vår leveringstid, men også i forhold til kommunikasjon.

    Dette er ting jeg tar opp med administrerende direktør og ledelsen så fort som mulig og jeg vil da kommunisere deres tilbakemeldinger direkte til disse. Hva vi gjør videre, vet jeg enda ikke - men om dere vil sende meg deres kontaktinformasjon, så vil jeg svært gjerne få gi dere en tilbakemelding etter å ha vært i dialog med de riktige folkene hos oss. Send meg en epost på astrid@valen-utvik.no - så skal dere høre snarlig fra meg.

    Ønsker dere begge en strålende helg!

    SvarSlett
  6. Hei.
    Hadde tenk å bestille et salongbord i resirkulert alm hos H & C, men vet ikke om jeg tør ....ser det et par stykker her som har dårlig erfaring. Jeg bor dessuten på nordvestlandet så jeg må i tilfelle få det tilsendt.
    Noen gode råd ?
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  7. Hei Astrid
    Takk for at du har lagt meg til på siden din/deres
    Ønsker deg en god helg i det strålende været.
    Klem Anita

    SvarSlett
  8. Det er veldig godt at responsen er til stede her i det minste. Det kan jo smitte over på andre ledd i organisasjonen.

    I mitt tilfelle har jeg åpenbart vært offer for (deltids)ansatte som ikke tør ta tak i en sak som kanskje krever litt mer enn det vanlige. Jeg snakket med en ny person omtrent hver gang. Man tenker som så at «noen andre tar den sikkert hvis jeg lar den ligge. Jeg er jo ikke på jobb i morgen». Det er synd at det skal være slik.

    Det pussige er at jeg tilbydde Home and Cottage penger... som de ikke ville ha. Jeg foreslo at vi kunne kjøpe utstillingsbordet til redusert pris, men nei.

    Hva er vitsen med å ha en utstillingsmodell av et bord du ikke kan levere? Det ville blitt en vinn-vinn-situasjon: Jeg får endelig bordet, mens H&C får penger.

    I stedet ble det tap på alle fronter.

    Ha en riktig god helg, og ta tak på mandag.

    Mvh Håkon von Hirsch

    SvarSlett
  9. Da ligger bilder ute fra torsdagen! :)

    SvarSlett
  10. Og hvis Home and Cottage likevel skulle være interessert i å selge et tv-bord type Milano (tror jeg det het), så ta kontakt på Twitter. Det er et ufattelig kult bord som er vanskelig å finne maken til.

    Mvh
    Håkon von Hirsch

    SvarSlett
  11. Hei! Syntes nesten dere burde legge til min interiør blogg også, http://lilleinterior.com/ !
    Har nettopp begynt så er ikke så ufattelig mye enda, men oppdaterer flere ganger daglig :) Hilsen fra Anne på Laskevåg :)

    SvarSlett
  12. Hei..
    Vil gjerne slenge meg på denne runden..Denne gangen gjelder det Home and cottage på down town i Porsgrunn..Aldri har jeg vel sett så mye tøft og aldri har jeg vel byttet ut så mye i hjemmet mitt med møbler og stæsj fra H&C.Det er ikke reint lite.. sukk.. Jeg hadde en stor tolmodighet med tanke på ventetid (som til tider var veeldig lang) og noe dårlig tilbakemeldinger når varen var ytterlig forsinket.men nå er det er ikke det som er det som tynger mitt hjerte mest..det er servicen..de har ikke tid til deg.En følelse at vi forstyrrer i..opp-pakking..rydding..etc..har gjort at jeg/vi kvier oss..(vi..flere som opplever det samme)Det er så synd..det er jo en fantastisk plass.Har vært innom Home and Cottage i Skien..og føler en helt annen atmosfære der.De er med oss..gir oss tips..og ikke minst, de gir oss følelsen av at de har tid til oss..Det er en god følelse det Porsgrunn..
    Mvh ei som vil prøve igjen og igjen

    SvarSlett