torsdag 22. april 2010

Nye butikker, produktkatalog, nettbutikk?


I spørsmålsrunden vi hadde her på bloggen, kom det mange spørsmål som det var best å få ledelsen i Home&Cottage å svare på. Dere nå har sett innkjøper Hanne svare på spørsmål innenfor hennes fagfelt, driftssjef Roar skal svare på en god del spørsmål i en ny video som kommer tidlig neste uke - men aller først har vi lyst til å svare på noe av det vi blir spurt oftest om på bloggen og på facebook-siden vår;
  • Når kommer det butikk hit? (Dere har nevnt alt fra Tromsø, Trondheim, Ålesund, Østfold, Stavanger og mange andre steder)
  • Hvorfor har dere ikke nettbutikk?
  • Hvorfor har dere ikke fullstendig produktkatalog med priser? 
Disse tre spørsmålene henger faktisk godt sammen i forhold til hva svaret er og derfor samler vi det i dette innlegget. 

Aller først vil vi understreke at vi er utrolig takknemlige og ydmyke for at dere gir oss såpass sterke tilbakemeldinger og at dere ønsker at vi utvikler oss, utvikler produktene våre og at dere ønsker at vi skal utvide kjeden vår. Vi ser det som et stort kompliment at mange av dere sender oss forslag til lokaler dere kan skaffe, mange ønsker å starte opp butikker for oss - og veldig mange ønsker at vi skal kunne sende alt av varer til der dere bor. Og bare så det er helt på det rene; Dette ønsker naturligvis vi også! 



Så til svarene;
Selv om vi har registrert at noen lesere her inne mener det ikke er noen unnskyldning, så er det like fullt sant; Home&Cottage er enda en forholdsvis ung kjede. Som beskrevet i innlegget om leveringstid og klagen vi mottok, så har vi utfordringer på områder i vår virksomhet som vi ikke mener fungerer fullstendig optimalt enda. Vi har byttet til nytt datasystem, og forhåpentligvis vil det medføre en stor bedring på dette området, men fortsatt er det mange kunder som venter alt for lenge på produktene sine, det er kunder som ikke opplever å få den servicen de fortjener når de kommer inn i butikkene våre - fordi våre ansatt er travelt opptatt med å pakke ut mange paller med varer som akkurat har kommet og fortsatt er det kunder som etterlyser varer de mener vi burde hatt i sortimentet vår, men som vi ikke har fått bestilt inn.

Så vi har utfordringer vi jobber videre med. Og skulle man ønske å etablere flere butikker, etablere nettbutikk eller holde en produktkatalog med priser kontinuerlig oppdatert (vi har ekstremt stor vareutskiftlig i forhold til at vi ønsker å være tidlige ut med nye trender og riktig varer i så måte), så vil dette kreve mye av organisasjonen vår. Vi mener derfor dette ikke blir riktig prioritering for øyeblikket. Vi må gå stadiene i riktig rekkefølge. Vi må lære oss å krabbe, gå og småjogge - før vi kan løpe, det tror vi er måten å gjøre det på og vi føler vi er godt igang så langt! Men vi ønsker oss dit dere skisserer, naturligvis - og vi er veldig, veldig takknemlige for at dere ønsker oss videre og fremover! Da er vi på riktig vei, det er vi overbevist om!

Håper det var svar på det dere lurte på! Er det noe som ikke henger på greip eller som dere lurer videre på, så ikke nøl med å spørre i kommentarfeltet her!

Midt i innlegget her ligger bilde med link til bladfunksjon i den siste katalogen som er ute i butikkene akkurat for øyeblikket. Noen av vårvarene har fått plass der, men vi venter fortsatt på katalogen som jeg viste dere bilde av tidligere - den som viser alle vårvarene våre! Gled dere og nyt nåværende katalog så lenge!

Nå skal jeg ta turen til butikken vår på Alnabru og ta bilder av den nyombygde butikken vår. Jeg har fått noen innspill på konkrete ting dere ønsker jeg skal ta bilde av, så får vi håpe jeg klarer å innfri! 

Ha en nydelig dag!

Pin It

13 kommentarer:

  1. Kommer dere til å ta inn Onmii hos dere?

    SvarSlett
  2. Heisan kjempe kjekt med svar på spørsmålene:-) jeg synes som sikkert andre har sagt før meg at dere må skjerpe dere litt på leveringstider og oppfølging av kunder. Har bestilt stoler i januar som jeg fikk beskjed om at kom etter tre uker....så utsatt til uke 11,men neida da bvkommer de ikke før i mai/juni synes dette er litt drøyt,hadde det ikke vært for at jeg så inderlig vil ha disse stolene så hadde jeg avbestilt og kjøpt noen andre. Følg opp leverings rutiner og ta kontakt med kunden er mitt ønske.
    Ellers veldig fornøyd med butikkene deres. stå på
    Hilsen Anita

    SvarSlett
  3. Hei,

    Vil ikke en eventuell selvstendig nettbutikk ødelegge markedet for de etablerte butikkene rundt om i landet?
    Det er jo vanskelig nok å drive lønnsomt som det er. Da burde det i såfall vært en sentralisert web løsning som dirigerte nettsalget til nærmeste butikk slik at salgene ble fordelt rundt. Fraktavtaler er uproblematiske over hele landet.
    Camilla

    SvarSlett
  4. Hei.

    Kjøpte tidligere 2 pledd av merket lama av dere, men disse ble utrolig nuppete og stygge kort tid etter. Var på H&C igår og fikk nye, supert dette. Men ønsker ikke nå lenger og beholde disse, i og med at det samme kan skje med disse som de forrige. Så har jeg mulighet til å få pengene igjen? Totalen er på 1998,- så er jo litt penger det er snakk om. På kvitteringen står det jo at jeg har 14/15 dagers åpent kjøp.

    Setter pris på om du kunne svart. Takk :)

    SvarSlett
  5. 2000,- for to pledd??!!! seriøst? satan for noen priser...

    SvarSlett
  6. Hei. Jeg må først si at etter å ha lest endel kommentarer om treg levering var jeg veldig skeptisk da jeg skulle bestilleet salongbord av dere for tre uker siden. Nå står bordet i kjellerboden og er klart for å ta plass i den nye leiligheten vår. Veldig fornøyd med andre ord.Og jeg var enda mer fornøyd da jeg så at det var det bordet vi beskrev for hun som jobbet i butikken på majorstua. De hadde nemlig ikke bordet inne og vi hadde ikke anledning til å reise opp til CC vest der vi hadde sett bordet. Jenta i butikken var behjelpelig med å ringe opp og vi antok at vi klarte å få rett beskrivelse av bordet og det ble bestilt. Jeg skulle ønske dere hadde en produktoversikt i butikkene slik at vi kunne sett at vi snakket om samme bord. Jeg mener ikke dere behøver å ha dette tilgjengelig på nett for alle. Jeg ser bla at gullsmeder har permer med bilde av ulike varer de kan ta inn. Det hadde gjort bestillinger lettere for oss kunder. Da slipper vi å kjøre fra butikk til butikk for å finne igjen varene.

    Hilsen Kirsti

    SvarSlett
  7. Anonym; Jeg venter på svar fra våre innkjøpere, men jeg skal legge svaret ut her på bloggen sånn at du får vite det :)

    Anita; Det kommer svar på flere spørsmål ila morgendagen, men for å svare på din henvendelse også her i vår blogg (har svart deg i din); Det skal naturligvis ikke være sånn. Jeg har skrevet om Leveringstid og Kommunikasjon i et annet innlegg her - men det er helt klart ikke sånn vi ønsker at det skal være. Vi har byttet datasystem og heldigvis ser det ut til at leveringstiden allerede er mye, mye bedre - så dette går forhåpentligvis riktig vei. Gi meg en lyd om du ikke har hørt noe mer ang stolen dine, så skal jeg undersøke litt :)

    Brabo; Ditt poeng er definitivt en vurdering man må gjøre seg før noe slikt skal etableres, men akkurat nå er vi ikke på det stadiet engang. Vi er oppe og står, går og muligens i lett jogg, men vi har områder vi må bli bedre på, før vi starter den ordentlige joggingen :) Takk for innspillet ditt!!

    Ella; Så dumt at teppene ble nuppete, sånn skal det såklart ikke være! Ang hvorvidt du kan få pengene igjen og slikt, det må jeg nesten sjekke videre med de som er ansvarlig for slikt - men kan du ikke sende meg en mail på astrid.valen.utvik@homeandcottage.no, sånn at jeg har kontaktinformasjonen din og kan gi deg beskjed :) Håper det ordner seg!

    Kirsti; Så hyggelig at du fikk en positiv opplevelse med vår leveringstid! Setter naturligvis stor pris på slike tilbakemeldinger, når dette er noe vi har jobbet hardt med den siste tiden for å få til! Tusen takk for at du sa ifra :) Ang å ha en produktkatalog, så skal det naturligvis ikke være noe problem å tilkjennegi hvilke produkter man ønsker å bestille - uavhengig hvilken butikk man er i! Jeg skal gi innspillet ditt videre til vår driftssjef, så kan jeg se hva vi kan få til. Om ikke annet, så kan jo de ansatte ta en titt på enten vår hjemmeside (hvor alle katalogene ligger) eller på bloggen :) Ønsker deg en strålende kveld!

    SvarSlett
  8. Hei,har handlet en del på Home and Cottage i Bergen, utrolig god service! De opplyste meg om at det lå en butikk i Bogstadveien også, var der i går men gikk skuffet ut- makan til dårligere service har jeg aldri opplevd! Ikke noe hei å få, ikke spurte noen om hjelp og jeg hadde tenkt å kjøpe hagemøbler, puter, service osv Utrolig skuffet

    SvarSlett